29 Aralık 2010 Çarşamba

BAYRAM YEMEĞİ



bayram... siz de eski bayramları düşünüp hüzünleniyor musunuz? yok, paleozoik çağdaki bayramlardan bahsetmiyorum. "istanbul'un istanbul olduğu" zamanlardan da bahsetmiyorum. benim "eski bayram"larım babaannemin zeytinyağlı sarmalarını, kavurmaları ve daha bir dolu lezzetli yemeği mideye indirdiğim, verilen harçlıklarla bütçemin kendinden geçtiği bayramlar. (aslında "ben özlemiyorum" diyecektim, ama harçlıkları düşününce vazgeçtim.)

en son ne zaman ailecek bayram kutlama işine girişmiştim, tam bilmiyorum. ama en az 6-7 yıl olmuş olsa gerekir. 24 aralık'ta yıllar sonra bir "aile tipi bayram kutlaması"na katıldım. noel, türkiye'de ailecek kutladığımız bayramlardan biri olmasa da, eninde sonunda bayramdı işte. hem de ne bayram...

ailecek yemek yendi. anneanne yenip bitirilemeyecek kadar çok pişirmişti, yine de yendi bitirildi. kurban bayramındaki kavurmanın yerini karaca kızartması almıştı mesela. ama değişmeyen, anneannenin "ben doydum" diyenlere bozulması, küsmüş gibi yapması oldu. haliyle kemerler genişletildi, yeniden yemeye başlandı. tatlı faslında çoktan ayılıp bayılmalar başlamıştı. anneanne, "ölümü öp" demedi belki, ama "ben sizin için yaptım bunları" dedi, "yemezseniz atılacak"...

karaca kızatması


çocuklara, gençlere hediyelerin yanında bir de noel harçlığı verildi. yılda bir defa herkesin birbirini gördüğü noel yemeğinde sohbetlerin konusu, gençlerin çocukluklarında yaptıkları komik şeylerdi. haliyle yanında sevgilisini getirenler utandı, sıkıldı. ailemle tanıştırdığım ilk sevgilime yemek sofrasında anlattıkları hikayeler, yüzümün nasıl kızardığı geldi aklıma.

bol bol içki içildi, akşam sona ererken herkes hafiften çakırkeyfti, belki de bildiğim bayram yemeklerinde tek farkı buydu almanya'da bir aileyle noel yemeği yemenin...

9 yorum:

koala dedi ki...

Karaca mı? Yuh ulan outlaw, yenir mi o güzelim hayvancağız. Sizi yamyamlar sizi.

outlaw dedi ki...

ne yalan söyleyeyim, tadı pek bir güzeldi... avlar mısın karaca dersen, yapamam herhalde...

chtrtm dedi ki...

Ayıptır, günahtır, zulumdur!
Ya kac zaman oldu, adam gibi lezzetli ete bile denk gelmiyorum, en karaca diyorsun. Et yemeği yaparken içine et suyu bulyon katar hale geleceğiz yakında sanırım :S.,

Adsız dedi ki...

Iyi bir baslangic

outlaw dedi ki...

baslangic iyiydi de, ne yazik ki arkasini getiremedik...

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Cahit Adil Kaner dedi ki...

lezzetli gözüküyor, benimde farklı bir tarifim var;
http://zeytininbahcesi.blogspot.com/2013/01/sedirde-levrek.html

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com - Çay Kazanı - Çay Makinaları - Semaver - Tasarruflu Çay Makinesi - Döner Makinası - Tost Makinesi - Fritöz - ızgara - meyve suyu soğutucusu - portakal sıkma makinesi - Sıcak Çikolata Makinesi - Waffle Makinesi - Portakal Sıkacağı - Çorba Kazanı - Kahve Makinesi - Su - Süt Otomatı - Sosis Makinesi - Krep Makinası

emp dedi ki...

Teşekkürler. Endüstriyel Mutfak Servisi
Öztiryakiler Servisi
Empero Servisi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...