20 Aralık 2010 Pazartesi

SICAK ŞARAP


internette yüzlerce tarifi olan bir içecek hakkında yazmak iddialı bir davranıştır belki... ama ben benimkinden iyisini bir tek Prag'da içmiştim. O kadar da iddialıyım :) -7 derece soğuklukta (buna sıcaklık demek ayıp olurdu) haldır haldır müze gezerken direnci artıran ve hatta gezme isteğini ayakta tutan bir tek her köşe başındaki sıcak şarapçılardı. prag'ı, kafka'yı, müzik müzesini hatırlatması itibariyle ayrı bir değeri var sıcak şarapın benim için.

malzemeler:
1 adet ayva
1 adet portakal
3 adet tatlı mandalina
1 adet nar
1 adet elma
(tüm meyvelerin şekerli olanlarını tercih etmek daha iyi sonuç veriyor. ayrıca meyve miktarını artırabilirsiniz. ama bu durumda iyice sulu yemeğe dönen karışımdan şarabı süzmek zorlaşıyor :) )
4 çubuk tarçın
1 tatlı kaşığı karanfil
1 litre şarap (dikmen gibi köpeköldürenden bir üst basamak bir marka olması yeterli)
2 çorba kaşığı dolusu şeker (esmerinin makbul olduğu söylenir)
1 çay bardağı kanyak (ya da evde bulunan votka, tekila gibi içkiler de olur)

hazırlanışı:
meyveler yıkanır. büyük bir yemek tenceresine meyveler rastgele dilimlenir. üzerine şeker serpilir. tarçın ve karanfili de koyduktan sonra şarap eklenir. ortalama bir ateşte şarabın üzerinden hafif dumanlar çıkana kadar ısınmaya bırakılır. duman çıkmaya, yani alkol buharlaşmaya başladığı anda ateş en kısık seviyeye getirilir. meyveler kaşıkla hafifçe ezilir. mandalinaların canını çıkarabilirsiniz. sonrasında şeker ve kanyak eklenir. iyice karıştırdıktan sonra çay süzgeci ile bardağa koyarak servis yapabilirsiniz.

kanyak yerine votka ya da tekila koyacaksanız miktarına dikkat etmek gerekir. zira sıcak şarabın tadına aykırı tadları olduğundan esansı bastırmayacak bir oran tutturmak kolay olmayabiliyor. eklenmese de olur, ancak o zaman alkol oranı düşük olan içeceğin meyve suyundan farkı kalmaz gibi geliyor bana. bir de sanırım alkol oranı yükseldiğinde daha iyi ısıtıyor.

en son yaptığımda, şarap bittikten sonra hızımızı alamayıp meyveleri de yedik. lezzetliydi. şaraba doymuş meyvelerle bir tatlı yapılabileceği de aklımdan geçmedi değil. şöyle hafif bir süt kreması ile tramisu keki kullanılarak bir şeyler yaratılabilir.

11 yorum:

Galadriel dedi ki...

Bence cok fazla bilmedigin konularda iddiali olman yanlis olmus. Sicak sarabi (glühwein galiba Almancasi) asüreye dondurmussun nar ve mandalina ne alaka? 3 sene önce ben de Prag'a gittim hatta yilbasi dönemiydi ve hicbir yerde sicak sarap satilmiyordu yani sen nerenden uydurdun bunlari anlamiyorum. Ayni dönem Almanyaya da ugrasmistik ve evet her kosede sicak sarap satiliyordu. Insanlar bilmiyor dusuncesiyle birseyler uydurman hos olmamis!

Gand dedi ki...

Kafam güzeldi, Almanya'yla Çek Cumhuriyetini karıştırmışım :)

Ne yapalım şimdi? Ben "vardı" diye ısrar edeyim siz de "yoktu" diye sonsuza uzayan yorumlar yazın...

İnsanların bilmediğini varsaydığımı nereden çıkardınız bilemiyorum.

Aslında en çok da yorumunuzdaki saldırganlığın sebep ve amacını anlayamadım.

Berbat bir haber vereyim mi: Bilmediğim konularda iddialı cümleler kurmaya, özellikle sizin bilmediğinizi varsayarak yazmaya devam edeceğim sanırım.

outlaw dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
outlaw dedi ki...

öncelikle burası profesyonel bir sayfa değil, yazan insanların da aşçılık ya da gurmelik gibi bir iddiası yok. dolayısıyla hoşumuza giden tarifleri paylaşıyorken burada yayınlanan tariflerin herkesin hoşuna gitmesi gibi bir şeyin olanaksız olduğunu biliyoruz.

almanca'daki adıyla glühwein, yani sıcak şarap, almanya vb. ülkelerde günümüzde çoğunlukla hazır alınıp, evde yalnızca ısıtılarak tüketilen bir şeye dönüşmüşse de; "gerçeği", yani ev yapımı olanında tarçın, karanfil, anason gibi çeşitli baharatların yanında limon kabuğu, portakal gibi meyveler de kullanılıyor.

not: içine sert alkollü içecekler katıldığında adı "glühwein" değil "punsch" oluyor.

Galadriel dedi ki...

Ben zaten profosyonel asci vs. olduguzu iddia etmedim. 3 gunlugune gittigin bir ulkede ictigin ickiyi buraya yazabilirsin ama sanki icki hakkinda bir cok bilgiye sahipmis gibi konusmak. Hatta iddiali oldugunu yazmak falan bana cok abarti geldi. Ustelik icine sacma sapan meyveler koymak falan, bunlari yazarken ne dusunuyordun ki?

Outlaw bilgilendirdigin icin tsk. Ben de ickiyi senin saydigin meyvelerle taniyorum. Dedigim gibi 3 gunlugune bir ulkeye gidip orada bir ickinin tadina bakip sonra da o icki hakkinda baskalarina hava atarcasina yazilar yazanlardan haz etmiyorum. Bana cok ozenti geliyor!

outlaw dedi ki...

galadriel,

neden gand'ın yazdığı sıcak şarap tarifini "icat" olarak görmüyorsun ki? mesela ben de yemeklerin içine kafama göre bir şeyler eklemeyi severim, burada tarif yazdığımda da o haliyle yayınlanır büyük ihtimalle. belki biraz daha geniş olmak, "sıcak şarabın içine elma koymuş, acaba nasıl olur" demek gerekiyor. hatta bence sen gand'ın tarifini bir yap, güzel olmuyorsa söz birlikte döveceğiz.

Gand dedi ki...

Galadriel bana da nickin çok iddialı geldi.

Yazdıkların sayesinde psikolojini röntgenliyor olmak ayrıca bir hoşuma gitti.

Sende nasıl bir hınç yarattıysam, bir kaç kez "üç günlüğüne gittiği ülke", bir kez "saçma sapan" ve bir kez de "başkalarına hava atarcasına" demişsin.

100 kişiye sorduk, bu yazıda senin yukarıda saydığın hisleri uyanan kişi sayısı 0'dı.

Sıcak şarap, Çek Cumhuriyeti ya da "iddialıyım" cümlesiyle ilgili ne gibi bir geçmişin var bilemiyorum. Ama baya canın yanmış olmalı.

Geçmiş olsun... Sıcak şaraba bulanmış ayva basın geçer. Ya da aşure ayındaymışız... Yakında yazacağım sütlü aşureden için, içiniz ferahlasın... Hem de çok iddialı bir tarif olacak.

Sevgiler...

Galadriel dedi ki...

@outlaw
Icat'sa icat yazilmasini öneriyorum. Hem yurtdisinda sicak sarap icilmisse ve kendininkini onunla kiyasliyorsan bana pek icatmis gibi gelmedi, cunku bir icat varolan birsey ile kiyaslanmaz degil mi? Iyi niyetini anliyorum.

@Gand
elestiriye gelemiyorsan o zaman niye yaziyorsun ki? Senin benim psikolojimi anlayacak psikolojiye sahip oldugunu sanmiyorum. Elestirdim diye ve uslubumu sevmedin diye kendini korumaya calistigin ortada! Bir de hic tanimadigim bir insana niye hinc besleyeyim? Bunu sahsina ayit bir elestiri mi zannediyorsun? Seni tanimiyorum hakkinda hicbirsey bilmiyorum, sadece yazini elestiriyorum. Dedigim gibi elestiriye gelemiyorsan birak bu isi.

ps. 100 kisiye sorduk kimse senin gibi cevap vermeyide gec. Ben de 1000 kisiye sordum kimse begenmedi oldu mu? Desteksiz sallama, anket yaptiysan koy buraya da gorelim. Hem 100 kisi begendi diye ben de onlar gibi dusunmek zorunda degilim.

Adsız dedi ki...

Dün kardeşimle beraber sıcak şarabı yaptık, muhteşem oldu. Hatta manavda kırmızı elma yoktu, yeşil elma aldık deneyelim diye. O da değişiklik kattı. Güzel bir tarif, teşekkürler tarif için. Sitede ki diğer tarifleri de zamanla denemeye karar verdik, sıcak şarabı içtikten sonra.Denedikçe size haber veririz, nasıl olduğunu:)
güzel tariflerin devamını bekliyor olacağız...

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
cay-makineleri.com

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com - Çay Kazanı - Çay Makinaları - Semaver - Tasarruflu Çay Makinesi - Döner Makinası - Tost Makinesi - Fritöz - ızgara - meyve suyu soğutucusu - portakal sıkma makinesi - Sıcak Çikolata Makinesi - Waffle Makinesi - Portakal Sıkacağı - Çorba Kazanı - Kahve Makinesi - Su - Süt Otomatı - Sosis Makinesi - Krep Makinası

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...